vrijdag 7 oktober 2011

Het allerslechtste nummer

Tijdens het surfen op het wereldwijde web stuit je surfplank soms op vreemde eilandjes. Zo kwam ik onlangs terecht op Crap from the past, een radioprogramma met daarin ‘oude’ muziek, vooral uit de jaren tachtig en negentig. Mijn podcastprogramma haalt wekelijks de nieuwe aflevering binnen en intussen heb ik al heel wat uren beluisterd en heb ik me laten vermaken door de presentator, Ron ‘boogiemonster’ Gerber.

Crap from the past heeft een prachtig archief, zodat ook alle oude afleveringen te beluisteren zijn. Daarvan download ik soms wat, zoals de aflevering van 11 juni 1997. Daarin werd een nummer gedraaid dat volgens de presentater ‘the worst record ever’ is.

Het betreft het nummer ‘My Pal Foot Foot’ (1969) van het damesgroepje The shaggs. Ik ben geen kenner, maar ik heb het idee dat de instrumenten gebrekkig worden bespeeld en de zang is ook niet veel. Eigenlijk is het vreselijk. Daardoor is het grappig en roept het tegelijkertijd deernis op. Luister maar:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten