zaterdag 7 april 2012

Zoekwoorden (1)

Bezoekers komen langs allerlei dwaalwegen op deze site. Vaak heb ik me verbaasd over de zoekwoorden die naar Bunt Blogt blijken te leiden.

De meest gangbare zijn mijn naam, titels van boeken, stadsdichter Ede en namen van schrijvers. 'Kachelglans' blijkt trouwens ook een product, of althans een woord, waarnaar veel mensen op zoek zijn. Vlak na het overlijden van Anil Ramdas bleken mensen op zoek naar allerlei details uit zijn leven: eventuele ziekte, zelfmoord en gevangenschap.

Van tijd tot tijd zal ik een paar van de curieuze zoektermen in een berichtje plaatsen. Niet ter lering, doch slechts ter vermaak. Zo zag ik eerder deze week dat iemand bij het stukje over Sjors en Sjimmie uitkwam door te zoeken op 'George en Sjimmie'. Misschien heeft hij (het zal wel een man zijn) het ook geprobeerd met 'George en Jimmy', maar was het op die manier niet gelukt.

Vanochtend kwam ik de volgende zoekwoorden tegen:
- cholera in tijden van liefde
- foto van oude rimpelige vrouw
en misschien de leukste:
- wo kan man bunte papegai kaufen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten