vrijdag 24 augustus 2012

Stem op Ellen ten Damme!


Al meer dan twintig jaar stelt Joop Stroeve de Eigenwijze 30 samen. Hij gaat daarbij op zijn eigen smaak af (40 %), kijkt naar andere charts (30%) en verwerkt stemmen van luisteraars (30%). De Eigenwijze 30 is een heel brede lijst, waarin wereldmuziek staat, maar ook rock, techno en zelfs af en toe klassiek.

De luisteraars kiezen bij het stemmen uit driehonderd nummers die Stroeve in een soort Top-300 heeft gezet. Alleen de bovenste dertig zendt hij uit. De uitzending is te downloaden. Dat doe ik eigenlijk elke week.


Afgelopen week kwam de nieuwste single van Ellen ten Damme op nummer 96 binnen en eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als ze bij de bovenste dertig kwam. Vooral ook voor de tekstschrijver, good old Remco Campert. Het zou toch mooi zijn als hij op zijn leeftijd (hij is in juli 83 te worden) nog eens in een toplijst terechtkwam.

Daarom: stem allemaal op Ellen ten Damme. Stuur voor a.s. zaterdag 24.00 uur een mailtje naar eigenwijze30[at]golfbreker.com, met de platen van je voorkeur. Ik geef altijd mijn stemmen voor vijf nummers door.

Nog enkele andere suggesties: Faun: Pearl



The Moon and the Nightspirit, Felleg Útján




Of muziek uit Tadjikistan: The Alaev Family + Tamir Muskat: Zebo


en anders zijn er nog genoeg bekende namen: Florence and the machine, Handsome Poets en natuurlijk Muse. Of iets wat meer in de klassieke hoek zit? Ludovica Einaudi: Una mattina.


Nou ja, keus genoeg. Vooruit, nog eentje dan: Lianna la Havas + Willy Mason: No room for doubt.



Wat je ook stemt, stem in ieder geval!





2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Je hebt gelijk, Peter, maar ik kon niet alles noemen. Mariem Hassan, de nummer 1, vind ik bijvoorbeeld ook heerlijk.

      Verwijderen