vrijdag 9 juni 2023

Het eind van de tunnel

De stervende schrijver stelde

Houd hoop en moed,
mijn vrienden.

Er is licht
aan het einde 
van de tunnel.

Niet veel,
maar 
je kan
er bij 
lezen.

Gisteravond las ik het boek Tsjaikovskistraat 40 van Pieter Waterdrinker uit. Eindelijk! 

Dat het lezen zo lang duurde, lag niet aan het boek. Daar zal ik nog heel positief over schrijven. Het lag aan de drukte, waarover ik in de vorige bijdrage al schreef. Veel correctiewerk, van de school waar ik werk, van een andere school waarvoor je als docent altijd de tweede correctie doet en voor de staatsexamens. 

En nu is dat bijna allemaal voorbij. Morgen nog een zogeheten centrale correctiedag en dan zit de extra drukte er zo ongeveer op. Corrigeren is overigens geen vervelend werk, maar er gaat wel veel tijd in zitten. 

Tussendoor heb ik wel strips gelezen. Die zal ik voor een deel moeten herlezen, denk ik, maar dat is geen straf. Volgende week ga ik erover schrijven. Mijn streven is drie bijdragen in de week, maar als ik dat niet haal, is het ook niet erg. 

In ieder geval is er weer ruimte in mijn hoofd voor lezen en schrijven en dat voelt goed. Er liggen nog heerlijke boeken op lezing te wachten, waaronder het intussen dubbel bekroonde boek van Anjet Daanje en De beesten van Gijs Wilbrink. Met wat ik daarvan vind, val ik je dan wel weer lastig. 

Het gedicht hierboven is overigens van Argibald, die ik beter ken als tekenaar. Ik zal hieronder nog een tekening van hem plaatsen. Je kunt op zijn site overigens ansichtkaarten kopen. Hij verkoopt ook tassen, shirts en meer. Daar zou ik maar gebruik van maken. Zeker nu we weten (zie hier) dat stripmakers zo weinig verdienen. 

En binnenkort op Bunt Blogt dus weer besprekingen van strips die je kunt gaan kopen. 


3 opmerkingen:

  1. Briljant die Argibald en die website kende ik nog niet, goeie.
    Zeker steun ik stripmakers graag en koop wat ik kan.
    Ik hoorde Aimée de Jongh nog in de laatste Eeuw van de Amateur (http://eeuwvandeamateur.nl/?p=1371) ook over haar enquête en de conclusie. Ik wist niet dat het al openbaar op het net stond. Het blijft vreemd hoe we met cultuur omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah en die reactie was van mij maar de wondere wereld van internet begreep even niet dat ik het was.

    Trouwens nog succes met corrigeren en spannend ook weer voor alle eindexamenleerlingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn leerlingen heb ik alle vertrouwen, Niek. Dat komt wel goed. Dank weer voor je reactie. De Jongh heeft goed werk verricht en intussen heeft ze ook weer twee nominaties voor prijzen binnen.

    Dank, namens de stripwereld, voor je steun.

    BeantwoordenVerwijderen