zondag 21 mei 2023

Even geduld


 Soms is het even stil op Bunt Blogt. Daarom kijk ik even om de hoek van de deur en geef ik een piepje: ik ben er nog. 

Het is examentijd en dat betekent dat er examencorrectie is. Dat is niet vervelend, maar het kost wel tijd. Niet alleen kijk ik het werk van mijn eigen leerlingen na, maar ik heb ook correctiewerk als examinator bij de staatsexamens. Daar kies ik zelf voor, dus daar klaag ik niet over. Maar het heeft wel tot gevolg dat er van schrijven even niet komt. Lezen gaat door, maar wel op een lager pitje. 


Wat kun je nog verwachten? Wat de strips betreft: ik heb deel drie van Saul gelezen. Daar wil ik nog over schrijven. Verder heb ik een tijd geleden Dating for geeks gelezen en nu is er alweer een nieuw album. Over die twee zal ik samen schrijven. 

Verder is er een graphic novel van Micky Dirkzwager: Knipperen en ademen. Daar moest ik een beetje aan wennen, maar in de loop van het boek overtuigde het me toch, al is er best wat op aan te merken. 

Tussendoor lees ik in Tsjaikovskistraat 40 van Pieter Waterdrinker. Goed boek. Ik ben halverwege. En ik herlees Joe Speedboot van Tommy Wieringa, omdat mijn leerlingen dat moeten lezen. Het boek staat niet meer in mijn boekenkast, zie ik. Ik zou een lange bijdrage kunnen schrijven over boeken waarvan ik dacht dat ik ze bezat, maar die ik niet meer kan vinden. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten